Ajankohtaista

Monitoimilaitteen ylläpito kannattaa ulkoistaa

Oletko joskus miettinyt yhteistyöhön suostumattoman monitoimilaitteen kanssa painiessasi, että olisipa se kuuluisa ”joku”, joka hoitaisi kaikki värikasettien vaihdot, paperien tilaamiset ja osaisi myös tulkita mitä kulloinenkin vikailmoitus tarkoittaa? No, asiahan on niin, että tällainen ”joku” on kyllä olemassa – meillä KS-Konttoripisteellä on heitä itse asiassa useampikin. Tässä blogikirjoituksessa kerromme, miksi monitoimilaitteen ylläpito kannattaa ulkoistaa.

Mitä sisältyy monitoimilaitteen ylläpitoon?

Kun monitoimilaitteen ylläpitoa ollaan ulkoistamassa, on tärkeää käydä laitetoimittajan tai palveluntuottajan kanssa läpi, että mitä ylläpitoon oikeastaan sisältyy. Esimerkiksi me K-S Konttoripisteellä hoidamme sopimuksen mukaan kaikkia mahdollisia monitoimilaitteen ylläpitoon liittyviä tehtäviä aina väriaineiden tilauksesta paperitilausten tuomiseen ja tietenkin laitteen huoltoon. Ylläpitotehtävät ovat siis sovittavissa täysin yrityksesi tarpeen mukaan.

Monitoimilaitteen ylläpidon ulkoistus – miksi ihmeessä?

Monitoimilaitteen kanssa takkuilu on varmasti itse kullekin sen verran tuttua hommaa, että on helppo ymmärtää millaisia määriä työaikaa saattaa pahimmillaan kulua ihan vain laitteen äärellä tuskailuun. Kaikki tämä hukkaan heitetty aika on kuitenkin otettavissa hyötykäyttöön monitoimilaitteen ylläpidon ulkoistamisen avulla. Nykyään, kun monitoimilaite vieläpä itse lähettää huolto- ja määräaikaiskutsut sekä väriainetilaukset huollolle, ei toimistolla tarvitse ulkoistamisen jälkeen kenenkään vaivata päätään laitteen toimivuudella tai huoltotarpeella. Näin säästetään paitsi aikaa myös kallisarvoisia hermoja.

Yleensä monitoimilaitteen ylläpidon ulkoistamiseen sisältyy vähintäänkin sopimus huoltotoimenpiteistä. Tällöin laitetoimittaja vastaa huoltosopimuksen puitteissa monitoimilaitteen toiminnasta koko sen elinkaaren ajan, ja apu on paikalla hyvin nopeasti – esimerkiksi me K-S Konttoripisteellä olemme toimistolaitteen luona Jyväskylän alueella noin 2 tunnissa ja Jyväskylän ulkopuolella 2–6 tunnissa vikailmoituksesta. Käytännössä huoltotoimenpiteet tehdään kuitenkin ennakoivasti huolto-ohjelmaa seuraten – tällä tavoin akuutteja ongelmia tulee mahdollisimman vähän ja huollot pystytään sopimaan sellaisiin hetkiin, kun koneelle ei ole muuta käyttöä.

Miten monitoimilaitteen ylläpito ulkoistetaan?

Monitoimilaitteen ylläpidon ulkoistaminen onnistuu kaikista helpoiten ja järkevimmin laitteen hankinnan yhteydessä. Käytännössä tämä tapahtuu meidän asiakkaidemme kanssa lähes aina niin, että asiakkaamme vuokraa monitoimilaitteen meiltä ja solmimme vuokran yhteydessä huoltosopimuksen, johon sisältyy kaikki erikseen sovittavat ylläpitotehtävät.

Monitoimilaitteen ylläpidon ulkoistaminen kannattaa siis ottaa harkinnan alle viimeistään siinä vaiheessa, kun seuraavaa monitoimilaitetta ollaan hankkimassa.

Oletko hankkimassa monitoimilaitetta? Tutustu ensin maksuttomaan monitoimilaitteen ostajan oppaaseemme.