Ajankohtaista

Kun huolto on yhden puhelinsoiton päässä – miten toimistolaitteiden huoltopalvelu toimii?

Toimistolaitteiden huoltopalvelu

Tässä tulee kylmä totuus: toimistolaitteet eivät toimi koko ajan sataprosenttisella varmuudella. Erilaisia vikoja ja ongelmia tulee vastaan aina, siitä ei päästä mihinkään. Kyse onkin siitä, miten näihin väistämättömiin vikoihin varaudutaan. Keskitetyn huoltopalvelun avulla laitteet pysyvät toimintakunnossa ja käyttökatkot minimissä.

Toimistolaitteiden huolto voidaan järjestää vaikeasti tai helposti

Toimistolaitteista erityisesti monitoimilaite vaatii säännöllistä huoltoa. Eikä ihme, sillä sen verran kovalle koetukselle monitoimilaitteet joutuvat ihan päivittäisessä peruskäytössäkin. Mutta monitoimilaitteiden lisäksi myös muut toimistolaitteet, kuten tietokoneet, reitittimet ja infonäytöt tarvitsevat aina aika ajoin huoltoa ja hoivaa.

Jos toimistolaitteiden huolto hoidetaan periaatteella ”katsotaan sitä sitten”, liikutaan vaarallisilla vesillä. Siinä vaiheessa, kun tärkeät sopimuspaperit pitäisi saada tulostettua, mutta monitoimilaite ei reagoi käyttäjän pyyntöihin, käskyihin tai rukouksiin, voi mieleen hiipiä ajatus, että olisipa joku, joka voisi tämän laitteen laittaa kuntoon. Ja juuri tällaisten tilanteiden estämiseksi toimistolaitteiden huoltopalvelu on kehitetty. Huoltopalvelun avulla pystytään vastaamaan nopealla vasteajalla yllättäviin ongelmiin ja parhaassa tapauksessa vikatilat pystytään jopa ennakoimaan määräaikaishuolloilla.

Miten se sitten käy?

Toimistolaitteiden huoltopalvelun ydinajatus on melko lailla helppo sisäistää. Oli laite mikä tahansa, huoltopalvelun puitteissa yrityksen kaikkien laitteiden huolto hoidetaan yhden luukun ja yhden puhelinnumeron taktiikalla. Käytännössä huoltopalvelu liittyy hyvin kiinteästi aiemmassa blogikirjoituksessa avaamaamme laitehankintojen keskittämiseen. Eli koko kuvio menee niin, että laitteet ensin hankitaan yhdeltä ja samalta toimittajalta, joka sitten vielä vastaa näiden laitteiden asianmukaisesta huollosta.

Huoltopalvelun hyödyt

Ei harmaita hiuksia. Monessa yrityksessä poltetaan paljon rahaa ja ennen kaikkea päreitä toimistolaitteisiin ilmaantuvien vikojen korjaamiseen. Toisaalta kaiken muun työn ohella laitteiden ylläpidon ja asianmukaisen huollon varmistaminen on yllättävän kuormittavaa. Huoltopalvelun avulla kaikki tämä on historiaa, sillä aina on joku jolle soittaa ongelmatilanteessa ja joku joka vastaa laitteiden ylläpidosta myös pidemmällä tähtäyksellä.

Tuottava työ ei keskeydy. Kun huoltopalvelun puitteissa monitoimialaitteen huolto hoidetaan ennakoivasti, saadaan työt keskeyttävät jumit minimoitua. Ja jos laitteet vaativat isompia huoltotoimenpiteitä, niin korvaava laite hoidetaan paikalle ja työt jatkuvat tavalliseen tapaan. Tarvittaessa huoltopalvelu ja mahdolliset koulutukset voidaan hoitaa työteon tehokkuutta tukevasti myös etäyhteydellä.

Nopea huolto. Huoltopalvelun yksi ehdoton valtti on nopeus. Kodinkoneliikkeestä hankittuun laitteeseen kun tulee vika, niin samaisen liikkeen kautta hoidettuna huolto voi kestää vaikka kuinka kauan – jo pelkkä laitteen toimitus huoltoliikkeeseen saattaa olla monen päivän reissu! Huoltopalvelun avulla huoltomies on teidän toimistollanne alta aikayksikön ja laite laitetaan heti kuntoon tai annetaan pidemmän korjauksen ajaksi korvaava laite käyttöön. Esimerkiksi me K-S Konttoripisteellä lupaamme olevamme toimistolaitteesi luona Jyväskylän alueella noin 2 tunnissa ja Jyväskylän ulkopuolella 2-6 tunnissa vikailmoituksesta. Huoltopalveluun voidaan myös ottaa lisäpalveluna laitteen toiminnan reaaliaikainen seuranta, jolloin mahdollisiin vikatiloihin pystytään reagoimaan entistäkin nopeammin.

Kun haluat toimivaa, asiantuntevaa ja asiakaslähtöistä toimistolaitteiden huoltopalvelua, ota yhteyttä meihin. Löydät yhteystietomme täältä.

Lisätietoa huoltopalvelustamme löydät puolestaan täältä.