Ajankohtaista

Yritys ja infonäyttö: näin hyödynnät infonäyttöä markkinoinnissa

Infonäyttö on oivallinen työkalu yritykselle kuin yritykselle. Siitä on hyötyä paitsi sisäisessä viestinnässä myös myynnin edistämisessä eli markkinoinnissa. Tässä blogikirjoituksessamme kerromme, miten esimerkiksi juuri sinun yrityksesi voisi hyödyntää infonäyttöä markkinoinnissaan.

Miten infonäytöllä markkinoidaan?

Kirjoitimme jokin aika sitten, miten mielestämme joka yrityksestä tulisi löytyä infonäyttö. Listasimme kirjoitukseen (jonka muuten voit lukea täältä) 5 syytä hankkia infonäyttö. Kuten ehkä huomaat, näistä melkeinpä jokainen kohta liittyy tavalla tai toisella markkinointitoimenpiteisiin. Oikeissa käsissä ja oikein toteutettuna infonäyttö onkin valjastettavissa kiinteäksi osaksi yrityksen myyntiä ja markkinointia.

Miten infonäytöllä sitten markkinoidaan? Käytännössähän mahdollisuuksia on monia, ja tässä kannattaa aluksi huomioida pari seikkaa: ensinnäkin, onko yrityksenne asiakkaana kuluttajat vai yritykset; toisekseen, sijaitseeko yrityksenne tilat kaupungin sykkeessä vai metsän perukoilla (eli onko ns. näyteikkunallanne kuinka paljon katselijoita); kolmanneksi, millaisia tavoitteita olette asettaneet markkinoinnillenne. Muun muassa näiden rajaavien kysymysten kautta päästään jo aika pitkälle mietittäessä, että miten infonäytöstä saadaan paras hyöty irti juuri teidän yrityksessänne.

Esimerkiksi kaupungin vilinässä sijaitsevan parturi-kampaamon kannattaa sijoittaa infonäyttö näyteikkunaansa ja käyttää infonäyttöä houkutellakseen uusia asiakkaita. B2B-yrityksissä sen sijaan saattaa olla järkevämpi hyödyntää infonäyttöä esimerkiksi toimiston aulatiloissa ja luoda sen avulla paikan päällä käyville asiakkaille haluttua brändimielikuvaa – tai vaikkapa tiedottaa asiakkaiden vähemmän käyttävistä palveluista sitä kautta hankkia lisää myyntiä.

Käytännössä infonäytön avulla pystytään siis kertomaan näyttävällä ja huomion kiinnittävällä tavalla uusista tarjouksista, kampanjoista, palveluista, tuotteista ja mistä tahansa muustakin. Infonäytöllä pyöritettävä sisältö on sekin tietysti täysin yrityksen omasta kekseliäisyydestä kiinni – esimerkiksi mainittu parturi-kampaamo voisi näyteikkunalla olevassa infonäytössään näyttää tarjousten lisäksi kalenterinäkymää, jossa näkyvät senhetkiset vapaat ajat ja tämän ratkaisun avulla herättää kiinnostusta ohikulkevissa ihmisissä.

Infonäytön käyttäminen on helppoa

Infonäytön käyttäminen on äärimmäisen helppoa. Näytöllä pyörivä sisältö voidaan syöttää paikallisesti esimerkiksi USB-kaapelin kautta, mutta yleensä meidän asiakkaidemme tapauksissa sisältöä hallitaan Smartsign-sovelluksen avulla. Smartsignissa kaikki materiaali tallentuu pilvipalvelimille ja on siten aina saatavilla ja käytettävissä – vaihtoehtoisesti on tosin mahdollista käyttää myös omaa palvelinta datan hallinnointiin ja jakamiseen. Sisältöä on helppo hallita suoraan selaimen kautta ja sisällön luonnissa voi käyttää apuna Smartsignin valmiita pohjia, tai sitten muokata lopputuloksesta täysin omannäköisensä.

Näytöllä pyörivän sisällön voi tietenkin aikatauluttaa vaihtumaan täysin oman maun mukaan – esimerkiksi ravintola voi ajastaa lounasajaksi pyörimään näytöllä lounastarjoukset ja ruokalistat. Tämäkin onnistuu hyvin yksinkertaisesti hallintapaneelista – kaiken kaikkiaan erittäin monipuolista ja sujuvaa, siis. Lisäksi, jos yrityksesi tekee yhteistyötä mainostoimiston kanssa, voit ulkoistaa ylläpidon kokonaan heille. Tällöin sinä voit vain kuitata mainostoimiston lähettämät materiaalit ja he hoitavat kaiken muun.

Itse näyttö voi tietenkin olla niin pysty- kuin vaakasuunnassa ja tarpeen mukaan useita näyttöjä voidaan yhdistellä. Lisäksi näyttö voidaan jakaa useampaan eri osiin, esimerkiksi niin, että näytön alareunassa rullaa uutissyöte ja some-päivitykset. Tässäkin on rajana oikeastaan vain yrityksen mielikuvitus.

Me autamme infonäytön hankinnassa

Kuten aiemmassa kirjoituksessa kerroimme, ensimmäinen askel infonäytön hankintaan on niinkin yksinkertainen kuin puhelimen ottaminen kouraan ja pirauttaminen meille päin. Tämän jälkeen me kartoitamme tarpeenne ja ehdotamme kartoituksen perusteella yrityksellenne parhaiten sopivaa ratkaisua. Löydät yhteystietomme täältä.