Keski-Suomen Syöpäyhdistys

Asiakaskokemuksia

“Tunnen tämän järjestömaailman ja olen aivan vakuuttunut siitä, että moni muukin hyötyisi vastaavantyyppisestä palvelusta.”

Keski-Suomen Syöpäyhdistys on ollut ICT-palvelun asiakkaamme alkuvuodesta 2022. Keski-Suomen Syöpäyhdistyksellä oli ongelmia aiempien IT-palveluntuottajien kanssa. “Kone oli täynnä tikettejä. Lasku tuli, mutta en tiennyt hoituiko asia vai ei. Tämä oli iso ongelma, ei ollut turvallinen olo ICT-asioiden suhteen”, Anne kuvaa aiempaa tilannetta.

Perusteellinen alkukartoitus
Yhteistyön alussa tehtiin alkukartoitus tarvittavista toimenpiteistä, millä Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen ICT-ympäristö saataisiin ajan tasalle, toimivaksi ja tietoturvalliseksi. ”Tykkäsin siitä, että kehittämistarpeet oli visualisoitu. Minä itse näin silmäyksellä, että tämä on kunnossa ja tuota pitää vielä tehdä.”

Tilanne haltuun
Alkukartoituksen jälkeen K-S Konttoripiste otti hoitaakseen kahden aiemman ICT-palveluiden tarjoajan kanssa asioiden selvittelyn, lisenssien hallinnoinnin ja sopimuksien siirrot. Anne koki helpottavana, ettei hänen tarvinnut yrittää ymmärtää alan termistöä ja toimia kahden eri palveluntuottajan välillä:

”Se oli minulle tosi tärkeää, kun minä tein Konttoripisteelle valtakirjat, että Jussi asioi näiden kahden palveluntuottajan suuntaan minun luvalla. Jussi kuroi sitä villasukkaa umpeen, että mitä kuuluu kummankin vastuulle ja mitä kaikkia palveluita siellä on”. Keski-Suomen Syöpäyhdistyksellä ja Annella oli aina ajantasainen tieto siitä, miten asiat etenevät. “Minä olin koko ajan siinä sähköpostiketjussa mukana. Näin, että sitä hoidetaan. Se helpotti minua aivan hirveästi”, Anne kuvailee.

Mikäli ongelmia on ilmennyt, on henkilöstö voinut olla suoraan yhteydessä omaan yhteyshenkilöön. Ongelmia ratkotaan niin paikan päällä käyden tai etäyhteyden kautta. Useimmiten ongelmat pyritään ratkomaan saman tai seuraavan päivän aikana. ”Se on mun mielestä aika lyhyt viive verrattuna siihen edelliseen tikettirumbaan”

Sujuvaa yhteistyötä
”Teidän palvelu on tosi nopeaa ja ystävällistä. Minä tiedän itse missä mennään ja mitä pitää kehittää.” Anne on ollut tyytyväinen siihen, miten Konttoripisteen ICT-palvelu on muotoutunut palvelemaan myös yhdistyksen erityistarpeita: “Tunnen tämän järjestömaailman ja olen aivan vakuuttunut siitä, että moni muukin hyötyisi vastaavantyyppisestä palvelusta.”

ICT-palvelun toimivuudesta Annella oli korkeat odotukset, ettei yhdistyksen resursseja menisi hukkaan ja yhteistyö olisi sujuvaa. Odotuksiin on täyttynyt positiivisesti ja Anne on ollut tyytyväinen  ”Sehän tuo myös huojennuksen tunnetta, kun tajuaa ja tietää, että nyt nämä on siinä kunnossa kuin pitää olla.”

Anne Astikainen

Anne Astikainen

Toiminnanjohtaja

Keski-Suomen Syöpäyhdistys